דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים חוקר פרטי 

מאת    [ 15/08/2012 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 1573 פעמים ]

בעבר היצע החוקרים הפרטיים בארץ היה מצומצם למדי, וכלל בעיקר יוצאי שב"כ אשר החליטו לצאת לדרך חדשה אחרי מספר שנים ארוך בשירות ופתחו משרד פרטי. כיום, כמו בכל תחום בארץ, התרבה מספרם, והמבקש לשכור שירותו של חוקר פרטי נתקל בבלבול רב עקב ההיצע. כיצד יודעים איך לבחור חוקר פרטי שיענה על צרכינו ויעניק שירות טוב?


ראשית יש להדגיש כי בניגוד למקצועות אחרים, בהם יש מקום לטווח רחב של יכולות וכישורים, בבואכם לשכור שירות של חוקר פרטי יש לתת דגש מיוחד על רמת המקצועיות שלו. זאת משום שמדובר לרוב בחקירה הכוללת מעקבים והאזנות, ומכילה סיכון רב- חוקר פרטי שאינו מקצוען עלול לחשוף את עצמו ואת הלקוח שלו, ובכך לשבש את החקירה ולסכל את מטרתה באופן בלתי הפיך. החשוד יהיה מודע לניסיונות להפלילו, וינקוט משנה זהירות ואף הימנעות בעתיד.


כלומר, על חוקר פרטי להיות בעל מיומנות גבוהה וניסיון רב. שכירת שירותיו של חוקר פרטי אשר עושה את צעדיו המקצועיים הראשוניים בתחום, הינו בבחינת סיכון רב.


ראשית רצוי לבחון את הרקע של חוקר פרטי- האם יש לו עבר מרשים בשירות במשטרה, בשב"כ, במוסד או בכל גוף רציני אחר? בגופים אלה, חוקרים פרטיים צוברים ניסיון מעשי רב המכשיר אותם לעבודה בהמשך.
בנוסף, לא פחות חשוב לבחון האם ברשותו של חוקר פרטי רישיון, כפי שדורש חוק חוקרים פרטיים. רישיון זה ניתן לו לאחר התמחות של שלוש שנים במשרד חקירות מורשה. לאחר שלוש שנים של הסטאז', החוקר נדרש לעבור בהצלחה בחינה של משרד המשפטים המעניקה לו רישיון חוקר מוסמך.


זאת ועוד, גורם נוסף שיש לקחת בחשבון לגבי שכירת חוקר פרטי, הינו ניסיונו בתחום. לניסיון ישנו משקל מכריע, שכן בניגוד לענפים אחרים, הניסיון מחדד את יכולתו לאתר מצבים מיוחדים ולקרוא אותם נכון. אי אפשר ללמוד תחום זה, אלא הוא תלוי זמן בלבד.
לבסוף, ראוי לבחון האם ישנה כימיה בין הלקוח לבין חוקר פרטי. שכן, במידה ואין הבנה הדדית, יהיה קשה לנהל חקירה באופן ראוי. בסופו של דבר, כאשר אדם מבקש לשכור את שירותיו של חוקר פרטי, הוא נאלץ לחשוף בפניו פרטים אישיים למדי, לעיתים חושפניים ביותר אשר לא העז לספר לנפש חיה. כל זאת במטרה להבין טוב יותר את המקרה ולסייע בחקירה. לכן, כימיה בין השניים הינה דבר הכרחי, שכן אחרת יחשוש האדם לחשוף את חייו בפניו.

דינה דוד כתיבת תוכן dina.david4@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב